Galleria

Ryhmäliikuntatuntien esittelyt

Ryhmäliikuntatunneilla sykettä ja mieltä kohotetaan TEHOTREENI-tunneilla. Tunnistat nämä tunnit lukkarista vihreästä värikoodista. Rankemmat tehotreenit on merkattu tummanvihreällä värillä. Rentoutusta ja syvävenyttelyä tarjoavat KEHONHUOLTO-tunnit tunnistat sinisestä väristä. TANSSITREENI-tunnit vievät sinut tanssin pyörteisiin lattareista lavatanssiin ja ne tunnistat orassista väristä.

Tutustu aikuisten tunteihin, lataa treenikalenteri ja lähde liikkumaan! Aikuiset voivat jäsenkortilla käydä kaikilla aikuisten tunneilla (Bodybalancessa Lesmills-lisenssin vuoksi lisämaksu 2 €/kerta), erillistä ilmoittautumista tiettyyn ryhmään ei tarvita. Ainoastaan telinevoimistelu on poikkeus ja siihen tulee ilmoittautua ennen tunnille menoa. Ota mukaan tunnille voimistelumatto/pyyhe sekä vesipullo.

Mahdolliset muutokset lukujärjestykseen (mm. ohjaajamuutokset ja saliperuutukset) näet täältä.

 

Tehotreeni (vihreä)

Tehotreeni on kohtuullisen raskas ryhmäliikuntatunti, joka vahvistaa kehoa ja kehittää terveyskuntoa. Tehotreenitunnilla kohennetaan monipuolisesti kestävyyttä ja/tai lihaskuntoa. Tunti sopii jo jonkin verran liikkuneille naisille ja miehille. Rankemmat tehotreenitunnit tunnistat tumman vihreästä väristä.

Hiit '45 ***
HIIT-treeni tulee sanoista High Intensity Interval Training ja tarkoittaa kovalla teholla suoritettavaa intervalliharjoittelua. Tunnilla liikutaan lähellä omaa maksimitasoa. Treeni kuluttaa tehokkaasti rasvaa. Tunti sopii perusterveille.

Kahvakuula '50 ***
Monipuolinen, koko vartaloon kohdistuva treeni. Lisää lihasvoimaa, kestävyyttä ja tasapainoa. Oma kahvakuula mukaan, maanantain kahvakuulassa mahdollisuus lainakuuliin.

Voima ja Liikkuvuus
Napakka voimatreeni keskivartalolle, jossa  keskitytään puolen tunnin ajan vatsaan, selkään ja ryhtiin tasapainoa unohtamatta. Välineenä vastusnauha. Loppuun hyvät venyttelyt.

Kunto
Lihaskuntotunti ilman hyppyjä. Tunnin aikana liikutetaan koko kehon lihaksia ja loppuun venyttelyt. Sopii aloittelijoille, mutta myös kauemmin liikkuneille. 

Kuntosali
Urheilutalon yläkerran kuntosalilla tapahtuva kiertoharjoittelu, jossa tehdään kevyt yhteinen alkulämmittely: lyhyet venytykset ja avaukset, jonka jälkeen tehdään treeniä kuntosalilaitteita sekä muuatmia vapaita painoja  käyttäen lihaskuntopainotteinen kiertoharjoittelu. Esimerkiksi 1.30 min/paikka + siirtymäaika. Noin 20-25 paikaa.  

Muokkaus 
Monipuolinen muokkaustreeni, jossa nopean ja helpon lämmittelyn jälkeen keskitytään lihaskuntoon.

RVP 
RVP eli reisi-vatsapakara-tunnilla tehdään tehokas lihaskuntotreeni keskittyen keskivartalon ja alavartalon lihasten treenaamiseen, unohtamatta kuitenkaan rasvanpolttoa ja muita esim. selän tukilihaksia. Tunti alkaa helpolla lämmittelyllä. Lämmittelyn jälkeen treenataan monipuoliset  lihaskuntoliikkeet keski-ja alavartalolle Lihaskuntoliikkeissä käytetään vastuksena pääasiassa omaa kehonpainoa, mutta myös välineitä kuten vastuskuminauhoja. Tunnin lopussa lyhyt venyttelyosio.

Sarin Tehotreeni FACEBOOK-LIVESSÄ
Nyt ei tarvitse lähteä kotioloja pidemmälle treeniä varten. Jumppaa Sarin kanssa kotona, työmatkalla tai vaikka mökillä. Vaihtelevia ja hikisiä treenejä, joiden kesto vaihtelee treenien mukaan. Ota siis seurantaan Liikuntaseura Porin facebook-sivut ja liity Sarin Tehotreeni-ryhmään. Hikisiä jumppahetkiä. 

Miesten treeni 

Helppoa ryhmäliikuntaa maitohappoja unohtamatta. Tunti koostuu sisäliikuntajoukkuepelistä mm. sähly ja lihaskunto/kuntopiiri. Ota mukaan sisäliikuntavarusteet ja juomaa! Saat itsekin vaikuttaa tunnin sisältöön.

Telinevoimistelu
Mukavaa kuntotreeniä aikuisille, jossa hiki nousee pintaan jo alkuverkassa. Sinulle, joka haluat haasteita. Valmentajana telinevoimistelun ammattivalmentaja Raisa Koppelomäki.

 

Kehonhuolto (sininen)

Kehonhuolto on rauhallisempi ryhmäliikuntatunti, joka hoitaa sekä kroppaa että mieltä. Kehonhuollossa keskitytään liikkuvuuden kohentamiseen, ryhdin parantamiseen ja tukilihasten vahvistamiseen. Tunti sopii kaikille: kehonhuollosta on helppo aloittaa liikunnan harrastaminen ja aktiiviliikkujalla se toimii erinomaisesti palauttavana harjoitteena. Kehonhuoltotunteja ovat BodyBalance ja jooga Myös Ikivireät leidit on rauhallisempi kehonhuoltotunti.

BodyBalance
Les Mills BodyBalance® tunti pitää sisällään erilaisia kehon ja mielen tasapainoa, voimaa, liikkuvuutta ja rentoutumista sekä keskittymiskykyä edistäviä harjoitteita. Liikkeet ja harjoitukset pohjautuvat mm. joogaan, Tai Chi'in ja Pilates-tekniikkaan. Ota mukaan joogamatto tai muu matto sekä vesipullo. Tunnin alussa kerätään 2 euron lisämaksu.

Jooga
Tunnilla opiskellaan joogaa kehon liikkuvuuden, keskittymisen ja rauhoittamisen kautta. Sopii niin aloittelijoille kuin joogaa aiemmin harrastaneille. Mukaan otetaan joustavat vaatteet ja lämmin pusero loppurentoutuksen ajaksi. Joogan perinteiset asennot tulevat tutuiksi ja hengitys liikkeen mukana.

FasciaMethod 
Kokokonaisvaltainen kehonhuoltotunti. Tunti sisältää rauhallista liikkuvuusharjoittelua, dynaamisia täsmävenytyksiä ja liikkeenhallintaharjoituksia. FasciaMethod – harjoittelu on aktiivista dynaamista ketjuliikkuvuusharjoittelua. Tule ja koe miten saat lisättyä liikkuvuuttasi koko kehossa. 

Ikivireät leidit
Nivelten liikkuvuutta, lihasvoimaa, kokonaisvaltaista yleiskuntoa lisäävää ja ylläpitävää kuntovoimistelua. Reipasta voimistelua iloisen musiikin tahdissa. Tunti ei sisällä hyppyjä.

Venyttely/FoamRoller 
Rauhallinen venyttelytunit,jossa apuna voidaan käyttää rullia, palloja sekä  kampoja  fasciakalvojen hierontaan. Välineiden käyttö ei ole pakollista vaan tunnilla voi myös pitäytyä perusvenyttelyssäkin.

Venyttely 
Rauhallinen 45 minuutin mittainen perinteinen venyttelytunti. Kevyen alkulämmittelyn jälkeen siirrytään rauhallisiin venytyksiin ja tunti päättyy kevyeen loppurentoutukseen. Tunnilla pyritään käymään läpi koko keho. Venyttelytunnille voit varustautua joustavilla ja lämpimillä vaatteilla

 

Tanssitreeni (oranssi)

Tanssitreeni on hauska ja hikinen ryhmäliikuntatunti, jossa eri tanssityylit tulevat tutuksi ja mieli virkistyy. Tunti sopii kaikille musiikin ja tanssin ystäville, jotka haluavat kohentaa kestävyyskuntoa ja parantaa liikehallintaa. Tanssitreenejä ovat Retrobic, Lavis ja Vatsatanssi.

Lavis
Lavis-lavatanssijumppa on uusi, hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaantuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, valssi, polkka, foxi, salsa, jenkka, rock/jive, cha-cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssi-askeleiden perusteita. Lavatanssi on niin mukavaa, että et huomaa edes kuntoilevasi! Lavis-lavatanssijumpan periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää omat tähtihetkensä.

Dance 
Vanha tuttu Retro freesatulla nimellä ja musiikilla. Back to the 90`s ja musiikillisesti piipahdellaan myös 2000-luvulla uusimpien hittien merkeissä. Grape wine, V-askel ja sivu viereen.... vieläkö muistat? Nyt on aika palautella yhdessä kuviot mieleen ja lähteä liikkumaan Dancen tahtiin. Helppoja ja hauskoja askelsarjoja, ilman hyppyjä. 

Vatsatanssi
Perinteinen itämainen tanssi kehittää erityisesti selän ja keskivartalon liikkuvuutta ja hallintaa, antaa naisellista sulavuutta ja ryhdikkään, itseään kunnioittavan olemuksen. Tekniikka ei kuitenkaan ole pääasia, vaan tanssia voi pelkästä tanssimisen ilosta.

Tanssillinen voimistelu - tavoitteellinen tunti
Tanssillisen voimistelun avoin treenitunti. Treeni koostuu tanssillisen voimistelun perusliikkeistä ja sarjoista. Perustreeni kestää noin 60 minuuttia. Treenitunnin jälkeen (n. klo 20.15) jatkaa tanssillisen voimistelun kilpailuryhmä Kuiske ja tunnilla harjoitellaan koreografiaa.
Harrastajilla on mahdollisuus osallistua mm. Voimisteluliiton Lumo-tapahtumiin, joissa lukuisat eri tanssityylit kohtaavat. Lisäksi järjestetään Tanssillisen voimistelun cup-kilpailut sekä valtakunnalliset mestaruuskilpailut. Tanssillisessa voimistelussa kilpaillaan kuudessa eri sarjassa: 8-11 v, 12-15 v, 16-19 v, yli 20 v, yli 40 v ja yli 60 v  Ohjaajina toimivat Pia Kiuru, Kati Taipale ja Emmi Tuomi.

 

Tutustu tuntiemme fiilikseen! 

Galleria